Localizare pe harta

Incepand cu aceasta luna intra in vigoare un nou manual de identitate vizuala pentru proiectele finantate de programul Regio

14 sep. 2010

Incepand cu data de 15 septembrie 2010 au intrat in vigoare noi reguli de identitate vizuala pentru beneficiarii de fonduri nerambursabile, derulate prin REGIO - Programul Operational Regional. Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru, pune la dispozitia celor interesati a III-a editie a Manualului de Identitate Vizuala a programului REGIO.

Toate proiectele celor care vor sa beneficieze de fonduri nerambursabile, sau au semnat un contract de finantare, dupa data de 15 septembrie 2010, se supun obligativitatii regulilor Editiei a III-a a Manualului de Identitate Vizuala pentru Programul Operational Regional. Conform regulamentelor Comisiei Europene, Manualul de Identitate Vizuala (MIV REGIO) a fost elaborat pentru a creste nivelul de informare, constientizare si transparenta a publicului general, in ceea ce priveste asistenta oferita tarii noastre si beneficiarilor din Regiunea Centru. In aceste sens, Manualul urmareste identificarea cu usurinta, de catre cei interesati, a lucrarilor, achizitiilor si a proiectelor care s-au realizat cu fonduri nerambursabile provenite de la Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei, prin programul REGIO. Beneficiarii proiectelor REGIO semnate inainte de data de 15 septembrie 2010 pot folosi, in continuare, elementele prevazute de MIV REGIO editia a II-a, dar, pot utiliza, daca doresc si noile prevederi, pentru materialele de informare si publicitate care sunt in faza de pregatire.

Printre modificarile aduse de aceasta editie, din anul 2010, a Manualului de Identitate Vizuala pentru REGIO se numara informatii referitoare la logo-ul Uniunii Europene, introducerea logo-ului Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) pe toate materialele de promovare, precum si detalii referitoare la realizarea si pozitionarea disclaimerului programului REGIO. S-au clarificat, in aceasta ultima editie a Manualului, cazurile in care este impusa obligativitatea amplasarii placilor temporare si permanente, modelele de machete de presa utilizate, precum si utilizarea unui generic pentru emisiunile TV, nefiind omisa nici posibilitatea introducerii unui text pentru citire ”voice over” pentru emisiuni radiofonice.

”Beneficiarii proiectelor REGIO trebuie sa respecte prevederile contractuale privind publicitatea proiectelor castigate si sa promoveze faptul ca au beneficiat de sprijin financiar din partea Uniunii Europene si a Guvernului Romaniei. De aceea, trebuie sa utilizeze, pe toate materialele cu caracter informativ, anumite elemente de identitate vizuala. Rolul nostru este de a-i sprijini si indruma, astfel incat sa fie atinse obiectivele de informare pentru acest program. Suntem acum in faza in care imaginea dorita pentru acest program se va caracteriza prin: initiativa, dinamism, gasirea de solutii si parteneriat. Pentru a atrage eficient si alte fonduri, trebuie sa construim, impreuna cu beneficiarii de fonduri nerambursabile, renumele programului REGIO, caracterizat prin interes general, corectitudine si atingerea rezultatelor dorite, adica exact ceea ce asteapta publicul larg de la aceste proiecte”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

Pentru cei interesati, ADR Centru pune la dispozitie Manualul de Identitate Vizuala – Editia a III-a - 2010. Documentele pot fi accesate pe pagina www.adrcentru.ro, Sectiunea dedicata Programului REGIO 2007-2013, subsectiunea Identitate Vizuala.

Alba Iulia, 14.09.2010