Idei pentru „abordarea” mediului de afaceri in urmatorii 2 ani

Consortiul de consultanti care a elaborat Planul de actiuni pentru mediul de afaceri, document realizat in cadrul unui proiect al Ministerului Economiei – cu finantare UE, a sintetizat o serie de idei si propuneri venind din mediul privat din care au rezultat cateva masuri cheie care trebuie concretizate. Intre acestea, reforma institutiilor de resort in urma careia vor rezulta doua agentii cu competente clare: una, pentru IMM si antreprenoriat si cealalta, pentru internationalizare si comert exterior.

Dragos Pislaru, manager al GEA Strategy&Consulting, una din companiile de consultanta care au elaborat Planul de actiuni, relateaza, in continuare, despre ce ar mai trebui facut pentru imbunatatirea "abordarii" mediului de afaceri.

Planul de actiuni a fost elaborat in cadrul proiectului "Intarirea capacitatii institutionale de management a reformei privind imbunatatirea mediului de afaceri din Romania" derulat de catre Ministerul Economiei (Directia Mediu de Afaceri) cu finantare din Fondul Social European. Acest document va fi supus dezbaterii publice la inceputul anului viitor urmand apoi sa fie adoptat de catre Guvern.

Dragos Pislaru a explicat ca Planul de actiuni 2011-2012 contine o combinatie a bunelor practici internationale, rezultate ale studiilor din cadrul acestui proiect sau din alte proiecte similare si masuri solicitate de mediul de afaceri. "Documentul a sintetizat toate acestea astfel incat sa existe o abordare coerenta in ceea ce priveste mediul de afaceri", a spus Pislaru.

Mai concret, legat de reforma institutionala, se propune infiintarea unui Consiliu de competitivitate format din reprezentanti ai Guvernului, societatii civile, mediului de afaceri. Din randul acestora ar urma sa fie selectat un grup de experti high level care sa elaboreze Strategia de competitivitate, un document care sa contina reperele principale necesare mediului de afaceri. Dupa elaborarea strategiei, rolul Consiliului va fi acela de a urmari respectarea acesteia.

Planul de actiune mai contine infiintarea unui "Single contact point" care sa reprezinte principalul punct de informare pentru IMM-uri. In "spatele" acestuia ar urma sa functioneze Agentia pentru IMM si antreprenoriat. Aceasta agentie ar urma sa centralizeze toate politicile si programele destinate IMM-urilor care, in prezent, sunt impartite intre mai multe autoritati.

In aceeasi idee, a strangerii tuturor politicilor si actiunilor relevante pe un domeniu sub aceeasi umbrela, ar urma sa fie infiintata o agentie pentru internationalizare si comert exterior.

Proiectul "Intarirea capacitatii institutionale de management a reformei privind imbunatatirea mediului de afaceri din Romania" a fost finantat prin Programul Operational "Dezvoltarea Capacitatii Administrative" de catre Fondul Social European, in baza contractului de finantare incheiat intre Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, in calitate de beneficiar si Ministerul Administratiei si Internelor, in calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operational "Dezvoltarea Capacitatii Administrative".

Componenta de asistenta tehnica a Proiectului a fost implementata de un consortiu de consultanti format din GEA Strategy&Consulting, Centrul Roman de Politici Economice si Deloitte Consultanta Romania.

Sursa: HotNews.ro

Documente

Interviu