Primul Fond de Investiții cu Capital de Risc pentru start-up-uri inovative din Regiunea Centru

ADR Centru a lansat procedura de achiziție de servicii de administrare și implementare a Instrumentului

Financiar “Fond de Capital de Risc”, finanțat din Programul “Regiunea Centru” 2021-2027.

Prin această procedură ADR Centru intenționează să achiziționeze serviciile unui administrator de fond înregistrat sau autorizat în calitate de AFIA sau care se va înregistra ca și AFIA (Administrator de Fonduri de Investiții Alternative) conform Directivei 2011/61/UE .

ADR Centru caută un administrator de fond de investiții pentru a-i încredința managementul primului fond de investiții cu capital de risc din Regiunea Centru.

Fondul este finanțat din Programul Regiunea Centru 2021-2027, cu un buget public alocat de minim 7,06 milioane Euro, la care se va adăuga și o contribuție din partea Administratorului de Fond și a investitorilor privați independenți de minim 10%.

Prin fond va fi susținută dezvoltarea și ieșirea pe piața a start-up-urilor inovative din Regiunea Centru, aflate în stadii incipiente de dezvoltare, utilizând instrumente de finanțare de tip Equity, cu o mult mai mare flexibilitate și  capacitate transformativă, special concepute pentru nevoile întreprinderilor inovative.

Fondul de investiții de capital de risc va fi înființat de către administratorul de fond ce va fi selectat în urma derulării procedurii de achiziție publică. Selecția administratorului este internațională, iar procedura a fost publicată atât pe SEAP, cât şi pe Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).

Este de așteptat ca prin intermediul fondului să primească susținere sub forma de instrumente de capital și / sau cvasicapital 40 de start-up-uri din Regiunea Centru, care țintesc la aducerea în piață a unor inovații din domeniile de specializare inteligentă ale Regiunii, așa cu  sunt identificate în Strategia de Specializare Inteligentă.

Administratorul Fondului va furniza serviciile și va derula activitățile în conformitate cu prevederile Contractului de achiziție și Standardele Aplicabile relevante, astfel:

  • pregătirea și implementarea acțiunilor necesare pentru înființarea Fondului (FIA) cu Capital de  Risc, într-o jurisdicție la alegerea sa din cadrul unui stat membru al Uniunii Europene în conformitate cu Legea Aplicabilă (inclusiv, Legea Aplicabilă pentru FIA), sau va propune utilizarea un Fond de Investiții Alternative de capital de risc (FIA) deja înființat, aflat în administrarea Administratorului de Fond;
  • administrarea și gestionarea portofoliului de investiții al Fondului înființat, precum și a riscurilor aferente portofoliului de investiții
  • atragerea de Angajamente de Capital de la Investitori Privați Independenți la nivelul Fondului și/sau de Co-investiții la nivelul Destinatarilor Finali, prin scheme de co-investiție;
  • identificarea Destinatarilor finali eligibili și a Investițiilor eligibile, evaluarea îndeplinirii cerințelor de eligibilitate de către Destinatarii Finali și Investițiile eligibile;
  • structurarea, negocierea și realizarea Investițiilor eligibile de către Fond în Destinatari finali, în conformitate cu Strategia de investiții și Planul de afaceri;
  • monitorizarea și evaluarea performanței periodice (corespunzător perioadelor de raportare) a Societăților din portofoliul Fondului în care au fost realizate Investiții de tipul Produselor financiare, stabilirea și monitorizarea atingerii rezultatelor și indicatorilor cheie, inclusiv furnizarea de asistență și suport managerial Destinatarilor finali în legătură cu strategia de creștere a activităților lor pentru maximizarea profiturilor acestora, realizarea de Investiții de Continuare (dacă este cazul), administrarea Investițiilor cu performanță slabă etc.;
  • finalizarea Investițiilor în conformitate cu Strategia de Investiții, Strategia de Finalizare a Investițiilor și Planul de afaceri atașate Contractului de achiziție;
  • efectuarea distribuțiilor relevante către Investitorii Fondului conform prevederilor Contractului de achiziție și Documentelor Constitutive ale Fondului;
  • organizarea  lichidării  Fondului/ compartimentului Fondului, după expirarea duratei sale sau încetarea din alte motive a Contractului de achiziție, cu respectarea diligentei specificate de Directiva nr. 2011/61/UE si legislația aplicabilă AFIA și FIA.
  • orice alte servicii derivând din necesitatea îndeplinirii de către Administratorul de Fond a sarcinilor și responsabilităților sale rezultate din Contractul de achiziție și legislația aplicabilă (inclusiv, cele din Directiva nr. 2011/61/UE)

Detalii privind procedura de achiziție publică și cerințele minime necesare pot fi consultate la https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100196853.

Instrumentul de politică vizat în Regiunea Centru:

Programul Regiunea Centru 2021–2027 – Prioritatea 1: „O regiune competitivă prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă”, cu accent pe dezvoltarea și ieșirea pe piața a start-up-urilor inovative din Regiunea Centru.

Vă mulțumim!