„Aceasta campanie este organizata pentru a oferi intreprinderilor din tarile membre UE, oportunitatea de a face schimb de experienta si de a identifica noi parteneri sau metode de dezvoltare a propriilor afaceri. Rolul mediului privat in dezvoltarea economica a tarilor si in sustinerea bugetelor nationale este major. Prin numeroasele programe cu finantare nerambursabila si prin accentul care se pune in special pe tehnici noi, inovative, Uniunea Europeana incearca sa de-a o mana de ajutor dezvoltarii intreprinderilor. Organizarea acestor tipuri de evenimente demonstreaza insa mediul dinamic al economiei, unde exemplele de bune practici si schimburile de informatii se aplica pentru imbunatatirea rezultatelor”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.
Lansarea oficiala a campaniei de la Bruxelles s-a bucurat de prezenta reprezentantilor de prim rang ai Uniunii Europene si de reprezentantii celor 37 de firme desemnate sa-si reprezinte tara. Saptamana europeana a IMM-urilor este un eveniment ce se extinde pe teritoriul celor 37 de tari participante, unde vor fi organizate evenimente similare. Evenimentele de nivel national, regional sau local sunt coordonate de organizatiile de afaceri, de furnizorii de servicii de consultanta in afaceri, precum si de catre autoritatile nationale, regionale si locale din cele 37 de tari participante.
Pentru selectarea antreprenorilor ce reprezinta tarile membre, Comisia Europeana a apelat la membrii Enterprise Europe Network din fiecare tara care, pe baza criteriilor de selectie primite, au identificat si au transmis profile ale antreprenorilor locali. In urma procesului de selectie nationala, reprezentantii Directoratului General pentru Intreprinderi si Industrie al Comisiei Europene au desemnat pentru Romania firma din judetul Brasov propusa de Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru. Firma, gestionata de un tanar antreprenor, a luat nastere in Incubatorul de Afaceri “Pro Energ” al Universitatii Transilvania din Brasov, si isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor civile, utilizand materiale de constructie inovative. Profilul firmei si descrierea activitatii acesteia vor fi introduse in brosura realizata pentru campania “Saptamana Europeana a IMM-urilor 2010”, tradusa in 21 de limbi si transmisa tuturor organizatorilor de evenimente din Europa. Managerul firmei a fost invitat sa ia parte la evenimentul de la Bruxelles, fiind selectat ca unul din cei 4 antreprenori din Europa care va urca pe scena evenimentului pentru a-si prezenta activitatea si pentru a participa la o discutie deschisa alaturi de alti 3 antreprenori din Italia, Suedia si Croatia. Alaturi de tanarul antreprenor, Regiunea Centru va mai fi prezenta si prin Reprezentantul Biroului Regiunii Centru la Bruxelles.
Saptamana Europeana a IMM-urilor a fost lansata in 2009 cu scopul de a oferi intreprinzatorilor de astazi si de maine informatiile si instrumentele de care au nevoie pentru asigurarea succesului continuu si a competitivitatii in mediul economic dinamic al Europei. Este conceputa ca o campanie desfasurata la nivel pan-european care consta in evenimente organizate la nivel european, national, regional si local.