Localizare pe harta

INTERES PENTRU PROMOVAREA SATELOR SASESTI DIN REGIUNEA CENTRU

30 nov. 2009

Fundatia ADEPT Transilvania, prin domnul Gavin Bell, in calitate de Tourism Development Project Manager, a organizat in 16 noiembrie 2009, la Danes, judetul Mures, o intalnire de tip masa rotunda pentru a stabili disponibilitatea autoritatilor si ONG-urilor din trei judete ale Regiunii Centru - Mures, Sibiu si Brasov - de a pune bazele unui parteneriat de promovare turistica a satelor sasesti.

Reprezentantii fundatiei ADEPT sustin ca infiintarea unui parteneriat, pentru marketingul si dezvoltarea turismului pentru zona care include satele sasesti din Transilvania, va aduce beneficii mai insemnate si rezultate pozitive pentru zona Tarnavei Mari. Tinutul celor trei judete Brasov, Mures si Sibiu - prezinta aspecte simila-re in ceea ce priveste identitatea regionala, resursele turistice si provocarile intalnite in acest domeniu.

Masa rotunda organizata la Danes a adus laolalta Consiliul Judetean Mures, reprezentat de presedintele Edita Emoke Lokodi, autoritati publice locale, reprezentantii ADR Centru, reprezentantii ONG-urilor turistice din Sibiu, Mures, Brasov, dar si reprezentanti ai asociatiilor de turism din judetele participante. Conform propunerii organizatorilor, intalnirea a adus in discutie posibilitatea crearii unui mecanism de promovare, ca format organizational, problemele si limitele acestuia. Dupa analize pro si contra utilitatii infiintarii unei noi asociatii de promovare a triunghiului saxon, dar si asupra denumirii sub care se va promova acest proiect, s-a propus reluarea discutiilor pe aceasta tema in cadrul unei a doua intalniri. In cadrul acelei intalniri, organizatorii vor supune atentiei celor prezenti, o formula de colaborare sau parteneriat, ce pot fi realizate pentru promovarea satelor sasesti, dar si atributiile si activitatile cu care pot contribui cei ce vor colabora la acest proiect.

In ultimii ani au existat mai multe initiative si activitati individuale legate de turism in microregiunea Tarnava Mare, desfasurate de catre diferite ONG-uri si mediul de afaceri din zona. Desi aceste actiuni au contribuit la formarea unei baze adecvate pentru dezvoltarea turismului durabil, este nevoie de o abordare comuna pentru a continua procesul cu succes.

Tinutul este recunoscut pentru patrimoniul sau natural si cultural bogat, cu un potential turistic accentuat. Din pacate, acest potential este inca insuficient dezvoltat, dovada fiind numarul scazut de vizitatori cu sejururi de scurta durata, sume mici cheltuite pe produse/ servicii turistice si o identitate promotionala neclara. Pornind de la acest aspecte, organizatorii au considerat ca este necesara o abordare inovativa a dezvoltarii durabile a turismului crearea unui parteneriat model pentru destinatii turistice. Acest parteneriat ar putea include administratia publica, ONG-uri si sectorul privat. Intentia este de a dezvolta un mecanism de promovare al potentialul turistic din intreaga regiune. Scopul parteneriatului este de a creste gradul de ocupare al unitatilor de cazare de calitate, de a atrage mai multi vizitatori in zona, la restaurante, magazine si la diferite evenimente. Abordarea comuna va aduce beneficii economice comunitatilor locale si va ajuta la crearea unui viitor sustenabil pentru regiune. Totodata, parteneriatul va imbunatati oferta turistica nationala a Romaniei.